« 性病STD淋病クラミジア抗生物質が高いと相談 これ危なくね?安い抗生物質やジェネリックもあるのだけど | Main | 香港の金の延べ棒を日本へ 正規運賃の捻出は他にも色々あるんですけどね »

January 23, 2014

日本の医療が最悪より狂気 風邪もガンでも何されるかわかったもんじゃない それで生命を落としたくない

tacchyです。

私のこれまでの行動範囲では、ってことですけど、それがかなり広いつもりだけど、日本の医療は最悪です。

海外在住者なら、大体、わかっておられる、というか、そういう方が多いのは、私の身の回りやツイッターでもわかります。

私も若い学生時代、短期で留学レベルではまだ気づきませんでした。

そして大学院でフランスに5年滞在して、明確に、日本の医療の最悪さを身に染みましたね。

その日本にそろそろ一度戻るんですけどね。

「風邪」だけとっても最悪です。

息子や娘を、極力、小児科連れて行きますが、「ただの風邪」でも必ずといっていい程100%処方される抗生物質。これ、世界でも狂気すぎませんかね。抗生物質で風邪に効くものなんか存在していません。処方に文句はいわないけど絶対に飲ませませんね。

肺炎を防ぐとか、そういう予防なんでしょうけど、それなら、その危険がある時だけ出せばいい。そんなの聴診器で最初に習うこと。肺だけじゃないけど、聴診器ってかなりのことがわかる凄いものですけどね。

抗生物質なんて飲むと、どれだけ体に弊害と負担があるか。弊害だけじゃなく、本当に必要な時に効かなくなってしまう。それがヤバすぎる。

それを子供にまでジャンジャン処方っていうのは。

欧米でいくつか医学論文があって、確実な証拠まではつかめてないけど、世界で日本と台湾だけに大発生している「インフル性脳炎」は、日本独自の一般販売&処方の「総合感冒薬」が原因というのが定説です。

ともかく世界の流れと別に、独自に籠ってやっているから、困ります。

そもそもフランスでは風邪でも、咳に効く薬、熱に効く薬等の色々な薬剤はあるけど、なかなか医師が処方しませんね。初期なら、水分を大量にとりなさい、静養しなさい、風呂はいりなさい(フランス文化としては余りはいらない)、なんてアドバイスが普通です。風邪の症状をおさえることは、自然の理に反しているという原則ですね。特に発熱は自己免疫力が機能しているのだから、できるだけそのままがいい。風邪を治す薬は世の中に存在しておらず自己免疫力で治すしかないのだから、投薬はかえって邪魔をする。勿論、肺炎はじめ深刻な病気に移行しないかをチェックしてくれるのが医師の存在と役割ということです。

風邪だけでもこの有様ですからね。

どの科でも、何されるかわかったもんじゃないですよ。

皮膚科などでステロイド剤バンバンだしてますが、そのリスクを説明しない国って日本以外で、どこにあるんでしょうね?私はアトピー-あるから深刻な話です。直接の死因かどうか不明ですが、美空ひばりさんがステージに立つためにステロイド注射してました。彼女は死ぬ可能性が高いリスクをしっていたので、それは生命を賭けた選択の人生だった。

産婦人科、内科、耳鼻科あらゆる科で、広義でのベンゾ系の軽いデパス処方って、狂気の極地です。ツイッターでも被害者の悲惨な話多いです。薬剤師にいわせれば「デパス」が国民薬だそうで、それだけあらゆる科で処方されてますが、その危険すら説明をしない。

私の日本のホームドクターは「整形外科」です。回りの「内科」がヤブすぎてしかも頭が固いから殺されてしまう可能性が高い。「整形外科」で採血も内科も皮膚科も外科もみてもらって処方箋切ってもらっています。私のいう処方をいう事きいてくれますしね。当然、医師としての倫理あるから、検査の時と、手が負えない時は大病院へ紹介状を即座に切る約束になっています。私の自己責任での選択式を理解してくれる頭が良い若い医師なんですね。

最近は理解ある処もあるのだけど、「セカンド・オピニオン」がおおっぴらにできないケースが多いのも、日本の医療の信じられない処です。

そもそも、医師が提案する色んな治療の説明そのメリットとリスクをきいて、患者が自己責任で選択をする、という概念がない。これが異常です。だから、勝手な医師の方針だけで、あらゆる病気で、医療に殺されてしまうケースが非常に多い。これは殺人でも過失でもない、日本だけの正統な医療行為の結果で、まかり通っています。

癌なんて、その極め付けですね。

さすがに日本の医師でも、自分で抗癌剤をうける人はゼロのはず。それを平気で患者にバンバンする。まさしく犯罪だけど、それが日本国の厚生労働省に許可されたことです。

手身近なところでは、香港の医療がなかなか良いです。かなりお勧めですね。

フィリピンも捨てたもんじゃないどころか、私はこんな日本の狂気医療より100倍良いですけどね。

但し、自分の体と病気へ関する世界でメジャーな知識がある前提です。なんでも医師任せなら、厳しいかもしれませんね。ただ、それを調べるのはごく簡単なことですよ。

↓クリックでランキングにご協力をお願いいたします。

にほんブログ村 海外生活ブログ フィリピン情報へ

|

« 性病STD淋病クラミジア抗生物質が高いと相談 これ危なくね?安い抗生物質やジェネリックもあるのだけど | Main | 香港の金の延べ棒を日本へ 正規運賃の捻出は他にも色々あるんですけどね »

「心と体」カテゴリの記事

Comments

I never even know how I ended up right here, but I thought tthis post was good. I do not know who you will be but definitely you're likely to a well-known blogger in case you are not currently Cheers!

Posted by: real jordans For cheap | June 10, 2015 at 09:48 PM

white man or man.

Posted by: glass pipes and bongs wholesale china | June 10, 2015 at 06:30 PM

May I just say what a comfort to uncover someone that actually understands what they're talking about online. You definitely understand how to bring an issue to light and make it important. A lot more people really need to look at this and understand this side of your story. I can't believe you're not more popular because you definitely have the gift.

Posted by: FiFa 15 Coin Generator | January 05, 2015 at 01:35 PM

Spot on with this write-up, I seriously believe that this site needs far more attention. I'll probably be returning to see more, thanks for the information!

Posted by: Job serach | July 05, 2014 at 01:44 AM

This post provides clear idea in favor of the new viewers of blogging, that in fact how to do running a blog.

Posted by: Selena Gomez Songs | July 01, 2014 at 08:25 AM

I will immediately snatch your rss as I can't to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you've any? Please let me recognise so that I may subscribe. Thanks.

Posted by: Selena Gomez Songs | June 25, 2014 at 08:02 AM

you're truly a just right webmaster. The web site loading speed is amazing. It seems that you're doing any unique trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a fantastic activity on this topic!

Posted by: laser treatment | April 12, 2014 at 06:59 AM

Hоwɗy! This article ϲoulԁ not be written much betteг! ʟooking through this post reminds mе of mƴy prеvious roommate! He constɑntly kept preaching aƅout this. I most certainly will send this poѕt to him. Fairly certain he'll have a great read. Thanks for sharing!

Posted by: Doug | April 06, 2014 at 12:27 AM

It is truly amazing the amount information it is possible to find for the web-based highway avicii tickets us normally, the foreclosure properties mortgage lending payment period is based on a weekly pay period, but sometimes pay day loans are available with extended repayment periods too.

Posted by: avicii tickets us | March 20, 2014 at 12:30 AM

What's up to every body, it's my first visit of this blog; this web site includes remarkable and really excellent material for readers.

Posted by: fifa 14 coin Generator | February 07, 2014 at 12:44 AM

Hi there this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

Posted by: fifa 14 coin generator download | January 31, 2014 at 07:36 AM

When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Many thanks!

Posted by: clash of clans hack | January 27, 2014 at 05:59 AM

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read?

Posted by: fifa 14 coin generator | January 24, 2014 at 02:33 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/66416/58996004

Listed below are links to weblogs that reference 日本の医療が最悪より狂気 風邪もガンでも何されるかわかったもんじゃない それで生命を落としたくない:

« 性病STD淋病クラミジア抗生物質が高いと相談 これ危なくね?安い抗生物質やジェネリックもあるのだけど | Main | 香港の金の延べ棒を日本へ 正規運賃の捻出は他にも色々あるんですけどね »