« 寒さだけじゃなく「暑さも涼しくする」機能のネックウォーマーとキャップ(帽子) これは世界中で万能ツールに使える逸品ですね、 | Main | 私でも使用できる日本の育毛トニックみつけた フレグランスだけの問題 余りにも私的事情 »

March 17, 2014

足(股下)が長いからパンツの裾上げをしないで済むが、それはそれで不便もあるのですよ。

tacchyです。

特に隠居してから、どこの国でも、作務衣が非常に多いし、着流しも。

普段着として実にいいですから。

さて、しかしそうばかりもいってられません。

パンツ(ズボン)を4着、購入しました。

問題は、私が、非常にウェストが大変動すること。

サイズは、USAの35か34辺りにすれば、まだイイのですけどね。

それでも、それが物理的に着れなくなる程に肥える時期もあれば、それをベルトで絞めても余りにユルユルでみっともない時期もある。

多食の時期は一日5-6食するし、少食の時期は一日一食もするか。

それがすべてウェストだけに反映するのですよね。

元々、私は足が長い。つまり股下ですね。

若い頃は年齢なりの多食でもウェストが70cmだった、ま80cmをギリギリ切る位。

そのウェストでいくと、ことジーンズ系はUSA製品でも、裾上げが不要どころか、短くて困ってしまう状況になっていたのですよね。

アイビー系、トラッド系は、相当に長くあって、裾上げをしてきましたけど。

元々は、あまりジーンズを好まないのですよね。

股下は、ウェストや身長と連動が大きいですね。特にウェスト。

身長は178cmです。

今回はその余り好まないジーンズ系、かなり柔らかい生地などが気にいりまして2種類を購入です。

メーカーによって、また商品によって、サイズ表示と実際は違いますからね。

一つの種類は大き目に作ってあって、ウェスト34。cmで換算だと83とかですかね?

これはピンク?(?薄い小豆色とでもいうのか。気に入ればレディースも着用ですがコレはメンズ仕様です。)を2着、グリーン(渋め)を一着。

この種類は、踵に長め程度、地面から1cm位に上で、裾上げ不要、むしろ裾上げが殆どできにいくい、という感じ。

もう一種類は、ウェスト35。cm換算だと85位と思います。

これはグリーン(鮮やか)とブラウンを一着ずつ。

この裾が短くて、踵が見えすぎてしまい、チトチト不満なところがあるのですよね。

裾上げとか面倒なことを省略できることが多いのは、面倒なことが好きじゃない私にはイイのだけど、こういう不便さもあります(~~;

ウェスト大変動とか裾を、ほぼ気にしないで済む日本の、普段着として「作務衣」、「着流し」、正装として紋付袴は、実に優秀ですね。

だから日本に限らず良く着用します。

私が茶道家というのもあるけど。

ウェストのお蔭で、昔の黒い礼服が切れなくなっています。

だから冠婚葬祭は紋付袴。

海外ではタキシードですけどね、フィリピンではバロンです。

バロンは普通の普段着で快適だし見た目も清潔で良い、良いバロンは正装と、なかなかよい文化です。

さて、日本では、という話ですが、袴が好きってのはありますけどね。

ただ黒い礼服の方が楽なこともあるので、一着作っておかないといけないです・・・・・・・

↓クリックでランキングにご協力をお願いいたします。

にほんブログ村 海外生活ブログ フィリピン情報へ

|

« 寒さだけじゃなく「暑さも涼しくする」機能のネックウォーマーとキャップ(帽子) これは世界中で万能ツールに使える逸品ですね、 | Main | 私でも使用できる日本の育毛トニックみつけた フレグランスだけの問題 余りにも私的事情 »

「ファッション・アクセサリ」カテゴリの記事

Comments

There are also many sites that will give you City - Ville tips and tell you how to get City - Ville bonuses. You can show your "broken phone" to your friends and pretend that you are very sad about it to trick them. Lists are excellent tools to help you make the right decision.

Posted by: clash of clans hack online free | March 03, 2015 at 06:50 PM

This information is priceless. When can I find out more?

Posted by: animal sex | November 21, 2014 at 03:48 PM

Hi, after reading this remarkable article i am too delighted to share my know-how here with colleagues.

Posted by: cheap hosting uk html cheap hosting | August 20, 2014 at 12:47 AM

You're almost there, just a matter of time before you get to create content for your blog. Even though, the dedicated amounts cannot be shared by the accounts, the hardware can be shared amongst all the hosted accounts. Hosting Scalability - Shared hosting services have large array of strategies starting from ideas that range from minimal memory allocations & bandwidth up to unlimited bandwidth and memory allocations.

Posted by: cheap web hosting with cpanel | June 06, 2014 at 04:41 AM

I do not even understand how I finished up here, however I thought this put up was once good. I do not know who you're however certainly you're going to a well-known blogger for those who aren't already. Cheers!

Posted by: Real Racing 3 Free | April 24, 2014 at 04:50 PM

It's remarkable to visit this website and reading the views of all mates regarding this paragraph, while I am also zealous of getting experience.

Posted by: Clash of Clans Hack | April 14, 2014 at 07:19 PM

I love it when folks get together and share views. Great website, continue the good work!

Posted by: Real Racing 3 Gold Hack | April 12, 2014 at 05:09 PM

Hі would you mind letting me know which web host you'гe using? I've loaded your blog in 3 different web bгowsers and I must say this blog loads a lot quicker theո most. Can you recommend a good web hosting pгovider at a honest price? Thanks, I appreciate it!

Posted by: woolrich luxury parka | March 28, 2014 at 03:38 PM

Hi! І could have sworn I've been to this site before but after browsing thriugh many of the articles ӏ realіzеd it's new to mе. Anуways, I'm definitely pleased I found it and I'll be book-marking it and cheϲking back regularly!

Posted by: superdry strasbourg | March 24, 2014 at 08:37 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/66416/59307170

Listed below are links to weblogs that reference 足(股下)が長いからパンツの裾上げをしないで済むが、それはそれで不便もあるのですよ。:

« 寒さだけじゃなく「暑さも涼しくする」機能のネックウォーマーとキャップ(帽子) これは世界中で万能ツールに使える逸品ですね、 | Main | 私でも使用できる日本の育毛トニックみつけた フレグランスだけの問題 余りにも私的事情 »